دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 29 شهریور 1400/ شماره 364
ورود پ پ ها به میدان رقابت،افزایش آرام دلار نیمایی،ادامه ریزش دلار صرافی،قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش،خرید از بهین یاب پ پ های نساجی هم سه ماهه شد،شروع هفته نفت با 74 دلار،بورس تهران مثبت شد

 ورود پ پ ها به میدان رقابت
امروز معاملات پ پ ها و پی وی سی در بورس کالا روندی افزایش داشت. با توجه به افزایش 536 تومانی قیمت های پایه پ پ نساجی و همچنین افزایش سهمیه این گروه در هفته جاری از 1 ماه به 3 ماهه سبب شد که رقابت این گروه از قیمت پایه تا 5 درصد در هفته گذشته، به 1 تا 13 درصد برسد. در گروه پ پ شیمیایی هم که هفته پیش عمده کالاها یا با قیمت پایه معامله شدند این هفته رقابت ها افزایش پیدا کرد و کالاها بین 4 تا 26 درصد رقابت شدند. گروه پی وی سی نیز امروز با توجه به افزایش 1.300 تومانی قیمت پایه این گروه، رقابت ها کمی افزایش داشت و در بعضی گریدها تا 2 درصد نیز رقابت صورت گرفت.

افزایش آرام دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 21 شهریور تا دیروز 130 تومان افزایش پیدا کرده بود، امروز با اندکی رشد، به 23 هزار و 58 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ نسبت به دلارِ قیمت های پایه‌ی دیروز، 16 تومان افزایش است. نکته مهم امروز دلار نیمایی صعود میانگین روزانه از 23.000 به کانال 23.100 تومان است.

ادامه ریزش دلار صرافی
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 151 تومان کاهش، 26 هزار و 720 تومان قیمتگذاری شد، امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و در مجموع با 151 تومان اُفت تا ساعت 15.00، هر دلار آمریکا، 26 هزار و 569 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم به کاهش خود ادامه داد و به 27 هزار و 340 تومان رسید.

قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش
علی رغم کاهش قیمت دلار، امروز قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی و سنگین تزریقی کاهشی و در مقابل سنگین فیلم و سبک خطی روندی افزایشی داشتند و بین 200 تا 500 تومان افزایش را رقم زدند. در گروه پ پ ها، mfi بالاها بدون تغییر و سایر گریدهای پ پ های نساجی افزایشی بودند. پ پ شیمیایی هم عمدتا نسبت به دیروز، بدون تغییر بودند.

خرید از بهین یاب پ پ های نساجی هم سه ماهه شد
بالاخره تولیدکنندگانی که سهمیه پ پ نساجی داشتند به حق خودشان رسیدند. بورس کالای ایران در نامه ای اعلام کرد پیرو تصمیمات کمیته تخصصی پتروشیمی، در هفته جاری میزان خرید از بهین یاب پ پ های نساجی و فیلم هم به صورت سه ماهه در نظر گرفته می شود. در این اطلاعیه به دارندگان سهمیه پ پ های شیمیایی اشاره نشده است.

شروع هفته نفت با 74 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 75 دلار به پایان رسانده بود امروز و در شروع هفته جدید کاری، معاملات را با عقب نشینی به 74 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 74 دلار و 13 سنت.

بورس تهران مثبت شد
بورس تهران که از ابتدای هفته کاهشی بود امروز اما افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 3 هزار و 14 واحد افزایش به 1 میلیون و 423 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟